Hur gör man för att somna?

Det har jag funderat över några veckor/månader nu.
Igår tex. Jag slutade jobba 22.00. Hem, badade eftersom Bart gjort i ordning ett bad till mig, checkade läget på internet och la mig 2300. 0010 kom Bart och la sig för jag kunde inte somna och runt 0130 somnade jag. 0230 var Heaven orolig i sömnen så jag vaknade och somnade väl om vid 0330 kanske och sen vaknade Heaven för dagen 0600.

Säg inte att jag ska sova på dagen när hon sover för det tar mig alltid upp till tre timmar att somna så jag hinner inte somna.
JAg är en tråkig människa. går jag och lägger mig 2000 har jag somnat runt 2300. Så jag orkar aldrig hålla mig vaken till 22 -23 så att jag kan umgås med Bart lite för jag vet att det går många timmar åt att somna igen.

Idag ska jag på Ikea med A-K och handla åt Arnout, hem, lunch, hämta ut paket och Barts körkort. Till tandläkaren med Bart. Sen kommer en karl o ska se på lägenheten. Borde städa. När ska det hinnas?
Heaven ska få gröt om 20 min ungefär tänkte jag. Hon ska få leka av sig lite energi först och 20 min är vad hon brukar orka.. Sen ska hon få sin ersättning i sängen så kanske jag kan slappa lite till. Egentligen borde jag ju vara vaken och städa men det går inte.

Jobbet är okej iaf.

Tänker bryta min fp 21 september till 1 november. Jobba 6 veckor heltid dag.Suck. Tänkte lägga in varje helg. Ifall jag får dte blir det 18 av mina ca 29 pass jag måset göra som är gjorda redan så jag slipper ordna med barnvakter. Blir inte så skoj men vad gör man inte.
Har vi tur får Bart jobb i år iaf så blir livet lättare.

I morgon tänker jag slappa på fm. Sen har vi babysim 1345 och sen får Bart och Heaven lov att äta och duscha. Jag måste skynda mig iväg till sjukgymnasten. Ska vara där 15,00. Sen ska vi åka till Berge.. Måla om stugan.
Ska ta och kolla vädret. Ingen ide att åka dit om det ska vara dåligt väder.

Nej. Hur ska jag göra för att somna????

Kommentarer
Postat av: Ingela

Varför tar det dig 3 timmar att somna? Kan du inte koppla av?

Postat av: Monica

Finns ju så många olika andledningar till att vi inte kan somna..själv har jag det hopplöst ibland..men går jag regelbundet på healing och mediterar så går det bättre..smärta kan jag inte alltid styra..men det andra ja..vet inte om du provat healing? Mågottkramen.

2009-05-22 @ 17:14:38
URL: http://www.helamittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback