svar

Barts bror, brorsson och mamma (vi vet ej om Bart har) har någon sjukdom som dom kallar trombofili, bildar blodproppar lätt.
Barts bror har haft problem med detta som kunde ha slutat mycket illa men pga av tur och skicklighet gick det bra.

Jag frågade om det igår, läkaren sa finns inget som heter så (har frågat en annan dr tidigare och han sa att det e ett samlingsnamn på olika sorters koagulationsrubbningar). Sen sa läkaren igår att blödarsjuka får inte flickor. Jag sa hans mamma har det och dom blöder inte, de bildar proppar, han sa men du behöver inte oroa dig. Får hon lätt blåmärken eller blöder. Nej sa jag. Ja men då är de ingen fara, då har hon inte blödarsjuka.

Men för fan!! Lyssna kände jag bara. Men icke. Dom kmmer hit i helgen så tänker fråga vilken faktor som saknas/de har överskott av (eller vad det nu var) och sen ringa familjeläkaren istället och se om man kan kolla upp. Med blodprover.

Annars gör vi det i Belgien.

Jag har nog ingen tilltro kvar till vården i Sverige känns det som. Men kan beropå att jag lyckas träffa underliga personer hela tiden.

Kommentarer
Postat av: A-K

Ja svenska vården suger


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback