Socialen

Idag har jag pratat med socialen.. Ifall våran elräkning är på 450 kr ligger vi på 1600 kr under normen.. Eftersom elen nu var på 1250 så ligger vi mera under.


Hon sa att jag har ju bil så egentligen måste jag sälja den men eftersom det rör sig om 2 månader och jag sen börjar arbeta extra så bryr de sig inte om bilen.
Jag måste ha intyg från försäkringskassan om att jag ej kan få bostadsbidrag, har ringt dom nu så de kommer ringa upp mig och sen måste Bart lämna in papper om att han går på SFI. Inga problem.

Kan vi få kanske 1500 kr i extra i två månader nu blir vi ju nästan rika.

Plus att vernerandersson godkänt att jag hyr ut så jag ska skicka in papper till dom om uthyrningspersonen till sommaren vilket ger mig 12000kr till under sommaren. Får Bart jobb i belgien så klarar vi hela det här året utan problem och utan att behöva låna pengar eller nått.. Underbart. Vilken lycka..

Sen tänker jag börja jobba i mars nästa år tänkte jag..

Vad har jag annars gjort idag? Vi gick upp vid tio i tio.. Hon åt, jag duschade, satte henne på köksbänken och diskade och nu så ska jag snart gå på promenad till Holm. :)

Kommentarer
Postat av: tanja

varför kan ni ej få bostads bidrag?

2009-02-18 @ 12:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback