Belgien.

3 april.


Jag vet inte när jag kommer få tillgång till internet så det är lika bra att jag skriver en blogg i notepad som jag sen kan lägga ut..
Heaven vaknade halv sju och tyckte att det var dags att gå upp. Själv var jag jättetrött så klockan åtta väckte jag Bart som tog Heaven och åkte till maxi och köpte frukost, lunch och middag. Massa bröd ;) Men då hade vi mat med oss iaf.
Åkte mot Arlanda runt halv tolv. Vi tog oss till Enköping sen blev Heaven ledsen, fick stanna och amma lite. Framme på Arlanda gick allting supersmidigt. Heaven satt i sjalen och var nöjd med det mesta. Fick 200 ml ersättning, amma. Somnade när vi satte oss på flyget, vaknade när vi landade. Var sedan vaken tills vi kom hem till hans föräldrar.. Hans pappa kom och hämtade oss.. Hem till hans mamma där även hans farmor Emma var.. Bart åkte iväg och köpte pommes och zateken?? (stavas de så??) till mig och pommes och stoofvlees till honom... och majonäs.. så klart.. In i hans farmors hus.. Där vi nu ska tillbringa 2½ vecka och jag ska fundera över ifall jag vill bo här eller inte.

Runt 21 kom Tom, Robaar och paranoia Bart.. Oh damn, he is still paranoid :) lol. Heaven somnade vid nio.. I "sin" säng.

Huset är är väl så där. Stort vardagsrum som hans farmor även har matsalsbord i, sovrummet där vi sover och badrummet.. Finns ett litet krypin med tvättmasin som gränsar till vardagsrummet, sen kommer man som till en inglasad veranda och sen till "köket", well där det finns spis, skafferi och kylskåp och frys..
Skulle vi ta över så behövs nya tapeter överalllt. Badrummet behöver nytt kakel. ma nbehöver slå ut väggen från den inglasade verandan och göra ett kök där. Ett riktigt kök..

Sen finns en liten hall. Smal trapp och på övervåningen 4 rum. 2 halvinredda, 2 som inte är inredda i över huvud taget. Så mycket jobb.

Vi har garage här och vi har en trädgård. Vi har nära till barnvakt. För tillfället känns det som en bra idé..
Men som sagt, vi väntar tills efter sommaren och ser hur det går då.


4:e april.
 
Jag gick och la mig vid 22 igår.. Trött!! Svalt och skönt är det ähr iaf.18 grader inomhus om vi inte slår på värmen.. Vilket vi inte tänker göra. Dock så var det V A R M T.. Vi hade vintertäcken i sängen och av någon anledning tyckte Bart att vi skulle vara närgågna när vi sov. Vi har en dubbelsäng och av den hade jag kanske 50 cm.
Heaven vaknade halv fyra, ammades, åt ersättning, ammades och sov sedan vidare till nio. Då gick jag och hon in till svärmor och drack kaffe. Väckte Bart vid tio.
In till svärmor igen så han kunde dricka kaffe. Gav Heaven ersättning och sen vid kvart i tolv åkte vi till Dendermonde..Nu har jag handlat. Fick ju pengar i julklapp så har gjort av med 120 euro idag..

Två kjolar till mig, två tröjjor (topar), ett par badshorts till Bart, ett par inomhustofflor till mig, present till Cecilias bebis och MASSA kläder till Heaven. Zeeman är lätt min favoritaffär. Bodys för 1.99euro. Sen är ju inte kvaliten den bästa men spelar det någon roll?? Hur länge ska hon använda sakerna lixom.

Släppte av svärmor hemma och så vidare till Barts meme och pepe.. (mormor och morfar). Där var även hans moster. Champagne korkades upp så Bart fick väl i sig några glas innan det var dags att åka vidare hemåt igen.

Nu ligger Heaven och sover middag i sin säng och jag ska plugga nederländska. Bart är inne hos sin mamma för att Debby, Noah och Oona är där. Jag ska gå in dit när Heaven har vaknat igen. Hoppas hon sover iaf 20 min till. Det behöver hon skruttan..


5:e april.


Jodå, hon sov i typ 10 min igår, sen vaknade hon och var ledsen, somnade om i kanske 10 min. När hon vaknade andra gången så gick vi in till svärmor istället. förrätt. Kex med olika röror och musslor. Blähä för dessa musslor.. Varmrätt pommes och stoofvlees för mig, meter Emma och Debby och för resten kanin och sås..
Damn Oona var stor. Jag har inte sett henne sen juni förra året tror jag, då var hon 6 månader. Nu var hon en stor tjej med lockar i huvudet som kunde gå. Bart var lätt chockad.
21:a augusti åker vi på semester med hans bror och de har nu börjat prata om ifall vi ska åka till alperna nästa år. Debby och Yvan åker dit varje år och nu åker de dit nästa vecka med 2 av barnen. Nästa år ska alla tre följa med och vi skulle ta med Heaven och svärmor skulle följa med som barnvakt. Ja vi får se helt enkelt..
Heaven somnade i sin vagn i köket igår men vaknade och var ledsen. Det var nog för varmt.. Man har ju bara värmen på i de rummen man är och när vi sen var massa människor så blev det mycket varmt.

Jag gick in till oss vid vid halv tio, tio sov Heaven och halv elva eller så la jag mig. Hon vaknade vid tio över ett. Ammade, 120ml er sättning, ammade och sen sov vi. Under den tiden kom Bart tillbaka hit med.  Han stannade i sin mammas hus igår.

Nu har vi fått problem.. Vet inte riktigt hur vi ska göra.
Vi får hans farmors hus gratis om vi vill..dock måste vi ta ett lån.. Tillräckligt för att renovera huset, som skall betalas på 20 år så vi ska slippa betala skatt?? Ja dessa underliga regler.. Sen så ville hans mamma att vi ska betala hans bror 250euro i månaden eftersom vi får huset gratis. Det huset är nog säkert värt mellan  2 - 3 miljoner iaf.
Vi behöver inte flytta hit nu. Men gärna bestämma oss snart. Hoppas vi kan vänta tills efter sommaren. För om vi vill ha det så hyr de ut det något år så vi kan bo i Sverige.
Ska prata mera med karln idag när han har vaknat.

Bart vill bo i Sverige sa han inatt. Men han har drömt om att köpa sin farmors hus sen han var barn. Som sagt hela huset behöver renoveras så vi kan ju få det precis som vi vill ha det, sen bara låna pengar till renovering.. Inte till huset också..
Hans bror ville jättegärna att vi bodde här eftersom han är Heavens gudfar och vill kunna tillbringa massa tid med henne.

Det enda  som eg är problem är ju min mamma som inte vågar flyga. Jag funderar på hur man kan ordna det. Förmodligen så kanske jag borde ta henne med hit med bil i sommar så får hon åka buss hem. När hon är på semester alltså.. Sen så kommer jag ju förmodligen sluta jobba som ssk. Kan jobba här när jag pratar språket. MEn att man har inte lika mycket rättigheter här. Men självklart tänker jag ge det ett försök.

Fan, det här är svårt. Bor vi här så finns det inga sjöar och ingen skog för Heaven. Däremot finns det hav.. Men vi kan inte åka dit varje dag..

FAN fan fan!

Jag menar det är ju viktigt för Bart och så. Ja vi får se. Jag har sagt att visst, kanske.. Men inte nu. Måste jobba lite mera som ssk först. Sen i sånt fall bli gravid igen, få nästa barn i Sverige och sen tillbringa min föräldraledighet här, då kan jag plugga språket här samtidigt. Sen måste jag gå med i facket så jag kan utnyttja e303 och stämpla i tre månader så jag inte måste börja jobba igen.

Men hur ska jag träffa andra mammor? Gå med i svenska kyrkan eller och börja hänga där. j ippie! eller inte. Helen i Opwijk kanske iofs vill ha barn snart och Anette. Så ja.

Nej nu undrar jag om inte Heaven sover igen. Ska ta och försöka sova lite mera. Klockan är bara 07 och jag är jättetrött. Kunde inte somna om inatt för jag låg och funderade om ja vill utvandra på heltid. De bästa vore om de fick hyras ut så vi fick något år på oss att tänka.
Bart sa även att om vi flyttar hit, renoverar och sen flyttar till Sverige igen så kan vi nog hyra ut det för runt 1000euro i månaden. vilket skulle täcka alla lån etc..

Ja.. Vad ska man säga. Bart sa roliga saker om hans vänner igår med,saker jag aldrig trodde han skulle säga =)

Nu är klockan nio och vi är vakna igen. Bart drack nog lite för mkt med sin familj till middagen igår så han lär väl sova en stund.. Men tänker väcka han sen och skicka in honom till sin mamma med Heaven så att jag får sova lite. Jag har placerat henne i en stol här bredvid mig så att hon har någonstans och sitta. Har ju ingen babysitter här men har bett att få låna Heidis.


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Hej!



Låter som inte allt för lätta val, men om ni bestämmer er för att köpa huset så kan ni ju alltid hyra ut det medans ni bor i Sverige? på så sätt så har ni ju ingen press på när ni måste flytta till belgien och om ni bestämmer er för att inte göra det så måste det ju tillslut gå att sälja vidare?

2009-04-05 @ 10:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback