Jobb.

Sitter på jobbet.. Har 20 arbetspass kvar. Slutar sista november men min sista arbetsdag är 28 november. Så inte lång tid kvar nu. skönt det.

Det känns som att man har otur med allting ibland. Mina vinterdäck jag fick med till bilen var tydligen inte så bra. Klarar sig väl en säsong iaf förhoppningsvis.

Min chef hade sagt att jag skulle få löneförhandla igen. Det var kravet för jag skulle skriva under min fasta tjänst men nu får jag inte göra det.

Man ska egentligen få kompensation från sitt jobb om man går på mamma ledighet. 10% i 90 dagar om man har jobbat i 1 år och 20% om man jobbat två år eller mera.
Jag har ju jobbat några år men var ju i Belgien i sex månader så den 3 mars blir det ett år.. Har ju semester i december så går väl på föräldraledigt den 1 januari. så 2 månader och 2 dagar för tidigt för att få den kompensationen med.

Pappor brukar ju få vara hemma 10 dagar när bebisar föds med föräldrapenning. Men min karl får inte det för han förlorar ju ingen inkomst i sverige iaf..  Det hade varit 1800kr före skatt.. Men iaf någonting.

S  U C K!

Pengar suger.

Jag behöver en lägenhet med lägre hyra, snarast.!

Vill inte alls jobba eg.. Det suger.

I morgon så kommer massa folk på besök. Ska bli trevligt men tröttsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback