Torsdag

Började jobba igen igår. Helt okej. Men kommer att vara ett vrak efter fyra veckor som koordinator. Men behöver pengarna. 12000 kr i räkningar den här månaden. Dock betalar jag av 2700 på bulgarien som måste in före 10 augusti så det är ju en tillfällighet.

Nästa lön kommer inte bli så bra heller men sen får jag några bra löner.

Har fått ny tid hos bm iaf. Behöver ju en tid före han kommer hit eftersom jag måste ha intyg på att jag är gravid före 10 september då pojkvännen flyttar hit för gott. Annars blir väl migrationsverket galna.

Min chef, eller ja en sektionsledare, frågade igår om ja sökt havandeskapspenning vilket jag inte har. Hon tycker jag ska göra det eftersom ja inte vet hur jag kommer må. Eftersom jag inte behöver ta ut dom. Så de ska ja väl göra.

Ville ju åka till ullared men de måste jag skjuta på. Eftersom ja åker till Portugal 23 aug o hem från frankrike 28 så behöver lite pengar där.
Sen med nästa lön ska vi ju till bulgarien. Men där är de ju så billigt säger alla. Vi får väl se. Inte planerat att handla. Bara slappa o ta det lugnt

Måste ta reda på hur många semesterdagar man får ha eg.

För jag har 19.34 nu. Tänkte ta ut 5 så 14.34 kvar. De talade om för mig att de första 120 dagarna man är föräldraledig (eller nått sånt) är semestergrundande så får väl några semesterdagar nästa år. Låt oss säga fem kanske? Sen om jag börjar jobba igen 1 januari 2010 så får jag 25 till då och då har jag ju 45. Får man ha så många? Eller betalar de ut i pengar då? För om de gör de så vill jag ta ut i höst ju.

Har en vecka i november nu. Kanske skulle ta flera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback