palliativ vård

Vad är det för dig?

för mig är det god omvårdnad. svalt på rummet. Inte några veck på kläderna. Väck veck? Hur stavas det..

Sen spelar det inegn roll om blöjan sitter på i tio timmar eller två om pat sover lugnt coh skönt.
eller`?

Så nu ska jag fortsätta mina funderingar.

Varför denna hysterin om vändningar, blöjbyten matningar etc om patienten kanske har tre dagar kvar att leva. Ligger på en stabil luftmadrass, har det svalt i rummet, ar ordentligt smärtlindrad och har lugnande regelbundet.
Kan inte patienten bara få ha det lugnt och skönt då och man tillbringar lite tid ståendes bredvid patienten och pratar, håller henne/honom i handen eller dylikt?

Ibland blir jag så matt på allting som MÅSTE göras.

När det finns så mycket man KAN Göra utan att engagera sig. Om ni förstår vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Patricia

nein, det spelar ingen roll så länge den inte e fuktig för det e jobbigare för pt med ett evigt vändande.

2008-01-27 @ 15:25:11
Postat av: Ingela

Pallivaddå?
Jag kan inte sova på sjukhus, helt omöjligt. Tack gode gud för teveapparaterna inne på rummen på barnavdelningen, vad skulle jag annars göra? :)
Och teven i rummet på bb, herrejisses. Utan tv hade jag avlidit då jag varit på sjukan..sen är det iskallt på rummen jämt, och för tunna täcken! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback