Måndag eftermiddag.

Nu har vi träffat denna läkare igen. Han påminner lite om en björn. Jättetrevlig. Gjorde vul och vanligt ul. idag.. Igen. Vet inte hur många jag har gjort nu. Han ser ingenting som skulle kunna ge komplikationer vid en vaginal förlossning trots två placentor.. Han var nogrann med att påpeka att saker kan hända under förlossningar. Vilket jag givetvis förstår..

Han mätte barnet, dock var inte det den primära uppgiften men enl hans beräkningar låg bebisen på några +% och vägde förmodligen 3200 idag.. Normalt 3055..

Han sa även att han såg att bebis låg långt ner och kunde nog komma när som helst. Det är ju givetvis relativt men skulle vara skönt.

Fick mina sjukskrivningspapper. Så nu "tjänar" jag lite pengar på det. Han kunde ju inte sjukskriva mig från och med den 16/12 eftersom jag var där idag.

Så jag är sjuskriven från idag. Normalt skulle jag få hp till 15/12 sen ta semester eller fp.

Nu har jag hp tills igår. Karensdag idag. Sen får jag väl 13 dagars sjukskrivningspengar från min arbetsgivare och 4 från försäkringskassan om inte bebis kommer tidigare. Det innebär att jag "tjänar" fp och semester dagar ju eftersom jag inte behöver använda dom.. Skönt! =)

Varit till chefen med papper och även varit till försäkringskassan så det inte blir strul.

Bart skulle köpa sig ett mario cart till sitt wii i helgen men hittade inget. Idag hittade han ett på game på stan. Kostade 499 kr men var dock begagnat. Men ok.. När de skulle plocka fram spelet så var det trasigt! =) Så Bart fick ett nytt mario cart med ratt plus den begagnade ratten för 499 kr =)

Nu spelar han för fullt.

JAg tvärslocknade när jag kom hem från stan med honom.. Han har diskat och dammsugit och jag har inte hört ett dugg.

Väntar på att Emma ska komma med sina kids. Dricka lite te och sen ska vi gå på hälla. Gör mycket ont i höfterna men blir ju inte bättre av att sitta still! =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är riktigt nice att inte behöva "slösa" föräldradagar på att gå hemma och VÄNTA på att bebis ska komma =) Jag slapp ju det eftersom han kom för tidigt, men de blev astjuriga på försäkringskassan när jag ville ändra min hp till fp, hon fattade inte varför jag inte ville ha mer havandeskap när jag hade en vecka kvar av den.. Idiottant!

2008-12-08 @ 22:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback