det suger

Jag fattar inte att folk säger att det är mysigt att vara gravid.. Jag fattar det inte alls. Jag tycker inte det är ett dugg mysigt. Finns inte någonting som är mysigt.

Däremot känner jag att jag håller på att bli fullkomligt galen.. Ja. Nu är det 2 timmar sen jag la mig och finns en tillstymmelse till att jag skulle kunna somna. För det kliar överallt och ungen rör sig konstant och man måste kissa och man kan inte vända sig och jag har ont i ljumsken.

Hur kan folk säga att man kommer att sakna magen? Vad är det att sakna? Jag vet ingenting med att vara gravid som jag kommer att sakna.

Jag vill bara sova. Och inte vakna en gång i timmen för att gå på toaletten och inte kunna ställa sig upp för det gör ont i ljumsken.

Fast så här får man väl inte skriva. För det är ju så gullig. USCH. Nej du Forslund jag håller på dig. Att det kan inte finnas någonting att sakna i att vara gravid.

Sover jag med kläder på så kliar det, sover jag utan kläder så kliar det. Det är varmt och fy fan. Bart fryser och sover med vinter täcke jag svettas och sover med sommar täcke och fönstret öppet. blääääääääää..

Jag hatar att ha tjocka äckliga ben som är fulla med vätska. Jag hatar att inte få röra mig.

ja

nu har jag gnällt färdigt..

Klockan lär ju iaf bli fyra innan man somnar så.

Nej jag vill inte höra någon kommentar om sluta sov middag då. För klart som fan jag tänker sova middag. Då kan jag ju iaf sova. Och det spelar ingen roll om jag sover middag eller inte jag kan inte sova på natten iaf!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: A-K

Hoppas du får sovmorgon idag då =)

2008-12-18 @ 08:12:30
Postat av: Ingela

Du tillåter dig inte själv att njuta av graviditeten på samma sätt som andra, för du är ett sånt kontrollfreak. Du måste lära dig koppla av gumman. :)

Postat av: Tanja

Men tjejen, jag vet att det är tufft nu men se det såhär, snart är det över och när lillen är ute och härjar med dig önskar du in den igen...s Själv har jag lagt ner sömn delen och hoppas på att jag kan sova i graven...Hittills har jag aldrig hört någon kvinna som njuter sista veckan innan BF...Men upp med hakan och tänk snart över...=) Även om det är svårt...Och det sista du säkert vill höra nu är att du sover inget pga kroppen förbereder dig mentalt på hur livet med bebis är...För sömn det finns inte på min världs karta och har det har varit så sen ariel var 1 månad....=(



PS prova sov i badkaret det funka för mig för jag svettades så...Tog lite vatten i botten och det höll mig kall så jag tillslut frös....hm men jag fick in några timmars sömn på det sättet...DS

2008-12-18 @ 10:51:19
Postat av: Systeryster

Mhmm, kan tänka mig att man blir väldans less. Förhoppningsvis är det slut på eländet snart. Så kämpa på ett tag till. Sen är det ju så att det är väldigt många kvinnor som inte alls mår bra av att vara gravida, så det är ju inge konstigt alls det du känner.



2008-12-18 @ 10:55:50
Postat av: Hanna

Nej, det är fan inte mysigt att vara gravid!!!

2008-12-18 @ 16:27:53
Postat av: Camilla

Jag lider med dig. Det var olidligt på slutet. Jag har då aldrig saknat att ha ungen i magen. Det enda jag kunde känna var att det vore skönt med lite sömn, men sova kunde ma iaf inte på slutet så.. :D Snart kommer den nog ska du se.

2008-12-18 @ 21:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback