Inte bloggat på länge nu ju..

Sist befann jag mig i Belgien. VI flög hem i tisdags morse. Flygresan gick jättebra. Började på flygplatsen med starbucks som svärfar bjöd på och sen vidare genom incheckning. Heaven satt i sin sjal och var så nöjd så. Väl hemma hann jag hälsa på både Karin och Cecilia.


På väg till flygplatsen. "file" runt bryssel.. Tog oss lång tid att ta oss framåt eftersom vi på denna bild står still.



Starbucks med Svärfar. Heaven sover sött.

Tog oss hem. Föräldragrupp i onsdags, lärde oss  om kvävningsrisk. Heaven fick smaka potatis och det var inte jätte populärt ;)



I torsdags promenerade jag ner på stan och  gick på myrorna med Emilia och lilla Lycke. Hem till Emilia på lunch. Heaven blev kinkig med fick låna Emilias ringsjal och jo då den passade damen utmärkt.
Vidare till Öppna. Ungen vägde 7500gram och var 65.5 cm lång.. inte illa. Tog med mig Karin och Keegan hem på tacos.  Sen sov vid. Heaven vaknar nu 2 ggr per natt. Igen. och är då vaken 2 timmar varje gång. Underbart är kort.

I fredags så arbetade jag. Det var underligt det :) Men jag vet iaf hur man gör. Årets löneökning efter löneökningen som alla fick var 300 kr så ingen jättelön. menmen.
På kvällen hände det inte mycket. slappade mest.

Igår så åkte vi till svanå med Nathan, Karin o Keegan. Heaven har haft feber några kvällar men inte mkt så vi tyckte det spelar ingen roll. Hon var kladdig i vänster öga när vi vaknade och så där såg hon ut halv tolv. Hon somnade i vagnen och när hon vaknade satt båda ögonen ihop på henne. Ringde sjukvårdsupplhysningen som sa att vi skulle avvakta. Hon somnade igen och vi ringde igen för då var ungen svullen i hela ansiktet med. Fick åka till barnakuten. Ögon inflammation, ev öroninflammation. Hon kunde ej se trumhinnan för hon hade vax i vägen. Återkom imorgon (läs idag) om det är värre så skulle de i sånt fall ringa efter en örondoktor.

Var mycket gnäll på kvällen. Hon sov dåligt. Fick Bart att ta henne. Jag sa när jag la mig klockan nio att kan du ta henne om hon va knar innan du lagt dig. Jag vaknade av att Bart smög ut ur rummet med en gnällande unge och vaknade igen klockan tre när Bart la ner henne och hon vaknade. Men då gick jag upp istället för Bart har fruktansvärd tandvärk så jag försökte amma ungen som inte vill bli ammad tills hon somnade. Hon sov vidare till nu när hon också vägrar o bli ammad fast det finns hur mkt mat som helst till henne.



Ute i solen med några vänner.  Dock blir Heavens ögon sämre o sämre.

Kommentarer
Postat av: Monica

Jepp mår skapligt.. och du har varit ute och farit läser jag. Heaven växer så det knakar:):)det syns! Såg att du varit och jobbat..var tyvärr ledig då:). Skickar mågottkramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback