Svar på kommentar.

haha =) Jag vet inte vem som har kommenterat men jag skriver ett svar här.

Han hade nog förstått om hon sagt Gisela är sjuk. Hon kontaktar dig med en ny tid. Men att han hörde inte när de ringde så de var inpratat på mobil svar ett väldigt långt meddelande med massa onödig information.
De vet ju att han inte pratar svenska. Annars skulle han inte träffa just den kvinnan på arbetsförmedlingen för hon är tydligen den enda som har hand om eu medborgare som flyttat till Sverige =)

Men men.

Det ordnar sig ju. I vanliga fall så svarar han ju och då säger han ju att han inte förstår svenska och det ordnar sig =)

Kommentarer
Postat av: ulrika

Hej. konstigt att du inte fick kommentera först, men sen gick det. Jag mår sådär, men de flesta dagar är bra. Hur är det med dig? Får du må bra fysiskt med allt. Vilket datum är det planerat att bebis ska komma? Här kommer ingen alls... inget ens i närheten av att ens försöka.. så är livet.

sköt om dig! kram

2008-11-24 @ 22:52:21
Postat av: Tajna

Antar det är mig du menar...Kanske borde skriva touchdown eller något istället som namn...s



Det är så att när man får olika kontakt person här i swe så försöker dom i första hand med svenska just för att få personen i fråga in i språket..Visst förstår frustrationen men tyvärr får man nog ta det i början....Vänd på det inga andra länder ringer ju upp ärende på det språket man kan om man kommer in som utlänning...men jag förtsår va du tänker...Men det e bara att börja traggla och han har ju dig som kan hjälpa honom översätta..själv ska min gubbe på en till utbildning på fredag och ska göra klart för materielt så det e bara för mig att sätta mig och hjälpa honom ...=)

2008-11-25 @ 07:24:25
Postat av: Minica

Hej gumsan! Du har det ser jag..hoppas att du får "pluppa"ut bäbisen snart så dina hormoner lägger sig;).

Många snökramar från andra sidan gatan!:)

Postat av: Monica

jösses vilket namn jag fick!!:D

2008-11-25 @ 11:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback